FAQ


FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  1.  Jak zamówić usługę RNET

    • Zgłosić akces telefonicznie pod nr: 32 700 8242, 505 765 059 lub mailem na adres bok@rudna-net.pl.
       
  2. Chcę zamówić usługę, jak długo mam czekać na instalację ?

    • Instalacja następuje w ciągu 2-3 dni roboczych od dnia zgłoszenia akcesu, o ile warunki techniczne na to pozwalają.
       
  3. Nie mam Internetu, co robić ?

    • Sprawdź czy masz poprawnie zainstalowaną kartę sieciową lub czy karta nie jest wyłączona w systemie.
       
  4. Jeśli posiadasz router bezprzewodowy upewnij się, że kabel sieciowy jest podłączony do portu WAN (sprawdź stan diody kontrolnej WAN, powinna migać).

    • Sprawdź czy Twój komputer łączy się bezprzewodowo z routerem.
    • Jeśli pojawia Ci się komunikat „kabel sieciowy odłączony” zgłoś ten fakt do administratora sieci.
    • Jeśli po uruchomieniu przeglądarki internetowej widzisz planszę z blokadą dostępu do Internetu, a powodem nie jest fakt nie uiszczenia abonamentu, zgłoś telefonicznie administratorowi wymianę karty sieciowej lub zmianę sprzętu sieciowego podając jednocześnie dane personalne i adres IP, który wyświetla się w oknie przeglądarki.
    • Jeśli masz poprawnie podłączony komputer, dioda na karcie sygnalizuje transmisję a Ty nadal nie możesz korzystać z Internetu, sprawdź czy we właściwościach połączenia nie masz na stałe wpisanego adresu IP, jeśli tak zmień ustawienia na DHCP.
    • Administrator nie ma obowiązku pamiętać i przywracać Twoich haseł do poczty, WIFI, systemu itp….!!
       
  5. Kupiłem router, co dalej ?

    • podłącz router do komputera za pomocą kabla UTP i zaloguj się na stronę WWW routera zgodnie z instrukcją,
    • ustaw adres sieciowy routera dla LAN w klasie innej niż 10.x.x.x np.: 192.168.100.1
    • sklonuj mac-adres karty sieciowej komputera,
    • ustaw ESSID (adres rozgłoszeniowy routera dla WLAN) i zabezpiecz sieć radiową przed niepożądanym dostępem,
    • Podłącz kabel sieciowy do gniazda WAN i ciesz się Internetem bezprzewodowym w domu.
       
  6. Czy będę odczuwał różnicę w jakości usługi przy podłączeniu radiowym na 2,4 GHz ?

    • Zdecydowanie tak. Częstotliwość 2,4 GHz nawet przy tak wydajnych platformach jak Mikrotik nie pozwala na utrzymanie wysokiej jakości łącza w naszych warunkach, dlatego polecamy wyższe częstotliwości.
       
  7. Czy jeśli komuś polecę usługi Rudna-Net, mogę liczyć na profity z tego tytułu ?

    • Tak, za każdego poleconego klienta, z którym podpiszemy umowę otrzymasz możliwość bezpłatnego korzystania z naszych usług przez miesiąc.
       
  8. Moja ulica znajduje się poza zasięgiem nadajników Rudna-Net, co mam zrobić ?

    • Zgłosić telefonicznie lub mailowo chęć przyłączenia się do sieci Rudna-Net, przyjedziemy i sprawdzimy warunki techniczne.
       
  9. Czy po reinstalacji systemu operacyjnego będzie działał Internet?

    • Tak, jeśli karta sieciowa jest poprawnie zainstalowana. Serwer sam przydziela naszym klientom adres sieciowy.
  10. Jak podłączyć drugi komputer do Internetu ?

    • Najprostszym rozwiązaniem i najbardziej skutecznym jest zakup routera.
       
  11. Mam podłączone dwa komputery, czy szybkość łącza będzie taka sama na obu ?

    • Nie, wszystko zależy od tego jak one są wykorzystywane. Suma szybkości na obu będzie odpowiednikiem szybkości zakupionego pasma.
       
  12. Ile kosztuje powtórne przyłączenie do sieci Rudna-Net po karnym odłączeniu ?

    • Powtórne przyłączenie do naszej sieci po karnym odłączeniu to koszt 50zł brutto.
       
  13. Jak długo trwa usuwanie awarii ?

    • Po otrzymaniu zgłoszenia telefonicznego awaria jest usuwana najszybciej jak tylko to możliwe, maksymalnie w ciągu 24godz.
       
  14. Czy mogę zawiesić usługę dostępu do Internetu ?

    • Tak, zgłaszając telefonicznie lub mailowo zawieszenie usługi, na czas nie krótszy jednak niż trzy miesiące, koszt zawieszenia usługi to 1/3 abonamentu za każdy miesiąc.